Piotr Saul: Obrazki stereo

Na płótnach młodego artysty, Alf zabiera się za Barbie, Kaczor Donald przemierza ulice pełne odpadków, a matejkowski Stańczyk siedzi przed laptopem na tle współczesnej imprezy. Pytany o swoje największe inspiracje – Piotr Saul – pochodzący z Nowej Rudy malarz, grafficiarz, beatboxer i tancerz (rocznik’ 86) – nieprzypadkowo wskazuje najpierw na kreskówki z wytwórni Hanna Barbera i MGM, kulturę hip hop oraz literaturę fantastyczną, zahaczając po drodze o nurt cyberpunkowy. Klasyków wyjętych z kart podręczników do historii współczesnej sztuki: Picassa, Warhola, Harringa czy neofowistów, wymienia dopiero na samym końcu. Sztuka młodego artysty stoi bowiem na styku popkultury i tzw. sztuki wysokiej, której poważne tony, Saul w swoich realizacjach sprawnie eliminuje. Jak przystało jednak  na malarza szukającego twórczych impulsów także w sztuce nowoczesnej artysta nie zapomina o regułach tradycyjnego warsztatu artystycznego, który sprytnie dostosowuje do swoich potrzeb wzbogacając go o nowe techniki i nietradycyjne narzędzia.

ScreenShot365