Efekt stereo

Saula urodzonego w 1986 roku można niewątpliwie nazwać przedstawicielem tej generacji artystów, którzy inspiracji poszukują nie w samej popkulturze – jak było w przypadku nauczyciela Saula Krzysztofa Skarbka czy wrocławskiej grupy Fluxus – ile raczej w jej odpryskach. Będą to zatem utopijne idee dotyczące współczesnego życia czy przerysowane, niemalże odblaskowe wizje rzeczywistości. Saula interesuje popkultura w jej szczytowym momencie, jakim były narodziny cyberprzestrzeni, a później jej stan zapalny, kiedy życie przenosi się w sferę wirtualną. Interesuje go zatem nie sama idea kulturowej konsumpcji, ile skutki jej praktykowania. Przy całej krytyczno-sublimacyjnej postawie, charakteryzującej działania artysty, pozbawia on swoją sztukę moralizatorskiego tonu i podejmuje rolę aktywnego obserwatora tych zmian. Swoje refleksje przenosi na ulubione media: malarstwo, rzeźbę albo obiekty wykonane z przedmiotów gotowych – stanowiących rodzaj dialogu z historycznymi już praktykami Duchampa.

menu-12